Predajcovia sú v neustálej konkurencii, nie len medzi sebou, ale aj s online predajcami. Snažia sa tiež osloviť rozpíleného zákazníka, ktorý si radšej vyhľadáva ponuky na svojom smartfóne, než aby sledoval rôzne reklamy. Takže je možné aby predajcovia uspeli v takejto konkurencii? Akú rolu má informačný panel na zlepšení spokojnosti zákazníka a zvýšený zisk z predaja?
Spravte z nakupovania zážitok
Je nemožné aby ste dostali zákazníka od svojho smartfónu, takže to ani neskúšajte. Cieľom predajcu, by namiesto toho malo byť pomôcť zákazníkovi získať „zážitok“ z produktu a pochopiť jeho vlastnosti.
„Nemyslím si, že by sa mali predajcovia sústrediť nato ako dostať zákazníkov od svojich mobilných zariadení. Zákazníci chodia do kamenných obchodov, pretože chcú vidieť produkt naživo, vyskúšať si ho, podiskutovať o ňom s predajcom, atď,“ povedal v rozhovore manažér predaja, NEC Display Solutions. „Namiesto toho by sa mali predajcovia zamerať nato, aby vo svojej predajni vytvorili pre zákazníka prostredie, ktoré bude pre neho najlepším možným zážitkom.“
Moezzi poukázal na to, že informačný panel môže zákazníkovi „priniesť pocit z produktu a poskytnúť mu užitočné informácie o produkte, a tým si získať jeho pozornosť.“ Ak predajca nemá priestor na zobrazenie takýchto informácii, zákazníci upriamia svoju pozornosť na mobilné zariadenia.
Informačný panel umožňuje predajcom flexibilne meniť informácie, a tým vytvoriť celkovo lepší zážitok.
„Rozhodli sme sa pre informačný panel hlavne pre jeho flexibilitu a jednoduchosť sprostredkovať dôležité informácie našim zákazníkom. Sme radi, že môžeme zdieľať informácie o akciách, produktoch, propagačných podujatiach a službách. Informačný panel nám umožňuje pružne reagovať na zmeny, vytvárať dynamickejšie obrazy a video, ktoré zobrazí náš príbeh,“ povedal vo svojom rozhovore Derek Gaskins, riaditeľ podpory zákazníkov spoločnosti Rutter z Pensylvánii.
Podpora predaja
Každý koncový predajca musí mať jasnú predstavu, ako daná technológia zlepší predaj, krátkodobo alebo dlhodobo. V prípade správneho využitia je informačný panel schopný „zabodovať“ na oboch frontoch.
Z krátkodobého hľadiska
Informačný panel môže priamo ovplyvniť zákazníkov premietaním propagačného materiálu, ktorý je zobrazený v danom okamihu.
„Zobrazovanie reklamy cez informačný panel zlepšuje predaj, pretože obsah je pútavejší ako pri tradičných statických pútačoch, rovnako je tam lepšia možnosť priniesť oveľa viac informácii zákazníkovi v čistom rozpoložení,“ povedal Moezzi.
Predajca tiež môže flexibilne zmeniť obsah správ, čo robí informačný panel oveľa efektívnejším ako pri klasickej bannerovej reklame, kde to nejakú dobu trvá, ak chceme obsah zmeniť. Používatelia môžu kreatívne integrovať údaje o zákazníkoch pri vytváraní obsahu.
„Informačný panel, ktorý zahŕňa externé zariadenie s dátami pre zobrazenie kontextovo relevantného obsahu je tiež veľmi silným nástrojom, ktorý môže ovplyvniť nákupné rozhodnutia a tým pádom podporiť predaj,“ povedal Moezzi.
Z dlhodobého hľadiska
Digitálne zobrazenie reklamy na paneloch môže tiež zohrávať úlohu pri rozsiahlejšej marketingovej stratégii pri budovaní značky, budovaní všeobecnej identity značky a zlepšovať povedomie a lojalitu. Pre vybudovanie značky je potrebných niekoľko vecí, ako sú hodnotná firemná kultúra, silná reklama a silný príbeh spoločnosti.
„Využitím týchto techník a integráciou sociálnych sietí sa naskytuje príležitosť na získanie lojality zákazníkov, čo sa v dlhodobom horizonte rovná zvýšením samotného predaja,“ dodal Moezzi.
Je tiež rovnako dôležité vybudovať povedomie o značke, a to hlavne v prípade, že re-modelujete alebo meníte svoj obchod ako napríklad firma Rutter´s. Gaskins poukázal na to, že spoločnosť Rutter´s, počas prestavby zaviedla do prevádzky informačné reklamné panely, čo zatiaľ prinieslo veľký úspech.
Venujte pozornosť spätnej väzbe zákazníkov
Informačný panel je dynamickým komunikačným nástrojom, ale ak chcú predajcovia komunikovať efektívne, musia využívať internú aj externú formu komunikácie so zákazníkmi a zamestnancami. Gaskins povedal, „dostali sme skvelú spätnú väzbu od zákazníkov a zamestnancov v obchodoch, takže cítime, že to bol skvelý ťah.“ Tieto údaje sa dajú získať na základe sledovania reakcií zákazníkov na paneli. Pristupujú k ním? Ako dlho ostanú pri obrazovkách? Interagujú s nimi? Môžete tiež pripraviť prieskum o celkovej účinnosti komunikácie, ak chcete zistiť, či sa zákazník dozvedel o konkrétnej propagačnej akcii z informačného reklamného panelu. Ak nie ste v komunikácii efektívny, potom nebude ani informačný panel!